Besøkende
Oss andre i familien

Alle

Happy Halloween.

Så var det høsten og tid for Halloween, noe barna syntes er stas. Jeg hadde lovet Siri at hun kunne be over noen venner for ett lite halloween party. Det ble full fart her med 4 venner på besøk som hadde kledd seg ut og gledet seg masse til å gå ut å skremme litt naboer.

Vi kledde oss ut, bakte muffins, skar ut gresskar og hengte opp spindelvev med edderkopper i. Siri syntes det var veldig stas og morro. Barna koste seg med pizza, godis og muffins føre vi gikk ut en tur.

Her er noen bilder fra dagen/kvelden.

Bahia Felize.

Så kom endelig disse ukene som vi har venntet så lenge på. Nå skulle vi endelig ha 2 ukers ferie i ett varmere strøk, så vi valgte da Bahia Felize på Gran Canaria og det er noe vi ikke angret på.

Flyturen ned gikk veldig bra. Vi st opp kl 02 på natten, dro ungene ut i bilen for å kjøre opp til Gardemoen. Kom frem ettpar timer føre flyavgangen. Spiste frokost føre vi boardet flyet og satte snutene ned mot Gran Canaria. Flyturen ble beregnet til 5t & 50 min. Med en ryggesekk med leker, saft og kjeks (noe uten for mye sukker, ville jo ikke ha hyperaktive barn innestengt på flyet) gikk flyturen kjempe fint. Ble ikke helt avskrekket der. Må jo legge til all den tollmodigheten ho mor hadde med seg også da.

Vell fremme på den tørre og varme øya venntet en buss på oss for å føre oss til "hotellet" vi skulle være på. Det er jo altid like spennende ettersom mange bilder i kataloger er vinklet og fikset på. Men vi ble positivt overasket når vi kom frem. Leiligheten var helt ok og servicen var på topp. Vi fikk akkurat det vi hadde bestilt (altså leilighet med baseng og hav utsikt.)

Vi pakket ut, slappet av og barna fikk badet litt føre vi spiste litt lunch og tittet litt rund. Barna fant seg fort til rette i leiligheten.

På kvelden var det middag på playa felize føre vi gikk bort på coco loco og så på litt show med Coco & Raj Raj. ett show som går 5 dager i uken og som vi fikk med oss alle dager også. Etter klovnene var det masse andre show resten av uken også som Bamse Show,childrens sing along og Bamse Stars.

Den sisste lørdagen vi hadde var Siri med på Bamse Stars. Hun stod på senen og mimet etter "sommer & skolefri" fra Malin. (film kommer).

De neste dagene som kom gikk ut på det samme, sol, sommer og masse bading og så klart masse show og morro i løpet av dagen og kvelden.

En dag tok vi bussen opp til Palmitos Park, altså en dyrepark med delfin og papegøye show langt oppe i fjella. V kom frem, så masse dyr og hadde det morro.

Men når vi skulle hjem begynte morroà. Når vi skulle betale for turen hjem nektet bussjaføren oss å ha med vognen på bussen. Vi spurte da hvordan vi skulle få den med hjem ettersom vi hadde hatt den på bussen opp. Han bare dro på skuldrene og sa att barnevogner ikke var lov på bussen. Men etter noen minutter fant ci selv ut at vi kunne legge den under bussen, noe sjaføren ikke forklarte oss. Vi la den under, betalte og gikk på bussen. Bjørn ville ha navnet på sjaføren ettersom han ble så sur på oss for at vi ikke skjønnte det med vognen selv, men det fikk vi ikke. Etter masse tull frem og tilbake, hvor han kaldte oss "stupido" så kjørte han avgårde. Men etter en liten stund kjørte han innom politistasjonen. Han hadde bestemt seg for at vi hadde vært slemme mot han. Politiet pratet med Bjørn i noen minutter og så med bussajføren i mange minutter. De kom frem til at vi var turister og ikke viste at vogner ikke er lov inne på bussen, men at den må under og at sjaføren hadde oppført seg uprofosjonelt. Så vi kom oss frem til hotellet til slutt, men var ganske slitne da.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siri var så heldig å fikk være med i Bamse klubben i to uker for 75 euro. Det var 2 timer om dagen i 5 dager i uken. De tegnet, lekte, sang og hadde masse morro.

Den sisste uken var Emrik ikke helt i form, han hadde feber ett par dager, men den gikk over. Han har vært slapp, ville ikke bade eller spise. Han lå for det meste inne på rommet og så på tv sov.

Så det var kort og godt om ferien våres til Bahia Felize i september 2010.

Flere bilder kan ses under bilde galleri på venstre siden her.

Sist oppdatert (fredag 15. oktober 2010 19:28)

Kungälvs Vandrarhem & Camping

Så har vi vært på våres aller første camping tur med vognen våres. Vi reiste på fredag etter at Bjørn hadde jobbet noen timer, han fikk nemlig gå litt tidligere.

Vi henntet barna i barnehagen og satte nesen mot Gøteborg og Kungälvs Camping (http://www.kungalvsvandrarhem.se/index.php ). Der skulle vi sove fra fredag til lørdag. Vi kom ned rundt 17 tiden, satte fra oss vognen og tok turen videre til Ikea får å spise litt mat og kjøpe en overmadrass til sengen våres. Etter shoppingen stakk vi en liten tur innom Sabbatsvägen for å hilse på gammle naboer/grannar. Det var utrolig koselig å få treffe noen av de igjen selv om det bare var for ett par timer.

Vell tilbake på campingen så var det nesten bare på tide å hoppe i loppekassen. Tok litt tid føre Emrik ville sove,men sovnet til slutt. Jeg, Bjørn og Siri satt oppe litt till og spillte litt spill og koste oss.

Dagen etter bar det videre til Malin og Ida i Kollonistugan. Det var morro å treffe de igjen og få se den lille hytta demmes. Selv om den lå veldig nærme by'n var det ett utrolig koselig sted de hadde fått seg. Vi alle sammen tok en tur på Liseberg og hadde en knall dag (bilder kommer senere). Vi holdt ut i mange timer og Siri fikk kjørt en hel del med karuseller og klarte til og med å bli borte for oss så vi satte i gang hele Mannskapet på Liseberg på leting etter disse to små jentene. Det gikk bra og etter ca 20 min var de tilbake igjen.

På kvelden tok vi med oss vognen og kjørte opp til Lilla edet og besøkte Patrik & Linda. Vi satte fra oss vognen utenfor hagen deres og sov der den natten. Vi satt til langt utover kvelden å spiste pizza og pratet.

Søndagen gikk til en liten tur innom MediaMarkt og Coop obs føre vi tok en fika hos Patrik & Linda. På ettermiddagen satte vi nesen hjemmover igjen.

Så må bare få takke Malin, Ida, Linda og Patrik for en utrolig koselig helg. Dette må gjøres om igjen.

Sist oppdatert (onsdag 25. august 2010 17:59)

Vognen klar til avreise.

Etter en helg med masse shopping til vognen så begynner den å bli klar til en ferie tur. Har kjøpt inn sengetøy til begge barna, men jeg tok den gammle dobbeltdynen våres med noe sengetøy som passet til vognen. Fikk sengeteppe fra TuriForm av mormor i bursdagsgave som passet perfekt på sengen våres lengst foran. Har til og med fått en liten duk på bordet.

Service er innkjøpt til 6 personer. Det ble kjøpt på Biltema som hadde ett billig og fint sett. Det ble tallerkner,asjetter,kopper,skåler, vinglass,serverings fat,to store serverings boller.

Barnas senger er ferdig oppredde med nye puter, dyner og sengetøy.Første bilde er av Siri sin køye oppe.

Vi har også kjøpt inn tannbørster som er satt inn på badet i sin egen kopp allerede.

SÅ nå er det bare litt mat, klær og leker som skal inn så blir det en liten campingferie på oss i år også.

Knaus Sport 500 QDK

Da har vi tatt avgjørelsen og hoppet i det. I går bestillte vi oss en helt ny 2010 modell Knaus campingvogn. Vi har tenkt på det i noen uker nå etter av vi fikk et bra tilbud fra hjulet caravan på Vinterbro.

Dette stod i salgsannonsen:

Inneholder dobbel sittergruppe som kan rees opp med tilleggsplate (sengebredde 125cm), 2 køyesenger (nedre køye kan slåes opp) og fast dobbelseng, 6 soveplasser

Utstyr: gassflaske, trapp, sentralvarme luft, kjøleskap, 220v opplegg, trafo, fast vanntank, rullegardiner m /myggnett, fast toalett, dusjkar, varmtvann, Heki takluke, stabilisator, myggnettdør, utvendig lasteluke, senkebord, gulvvarme, flatskjermholder

Vi har også fått med zippit markise på 4,40, gassflaske og masse mere små saker.

Så nå er det bare å gå til innkjøp av alt det vi behøver selv i vognen og såer det ut på tur.

Her kommer noen bilder som er tatt av den.

Dobbeltsengen lengst frem og så sitte/spise gruppen.

Sittegruppen som også kan legges ned til seng.

Bildeter tatt fra midt i vognen og bakover. Lengst bak ser du køyene som barna skal sove i. Den nederste køya kan løfftes opp så barna får litt mere gulvplass å leke på. Det man ser til høyre fremfor køyene er toalettet/badet.