Besøkende
Oss andre i familien

Alle

Ferie 2011

Så er denne sommerferien gått mot sin slutt. Vi har hatt 3 uker ferie som vi har gjort litt alt mulig rart.

Uke 1: Den første uken begynte vi hjemme i rolige omgivelser, hagearbeid og pakking infor danmarksturen som er planlagt. På tirsdagen pakket vi campingvognen og tok en liten tur til Kristinehavn i Sverige. Koste oss med god mat og pent vær. Men den kosen sluttet brått på onsdagen når min kjære far hadde fåt hjerteinfarkt og havnet på Ullevåll. På torsdag reite vi hjem for å høre videre hvordan det hadde gått. Han ble "opperert" (satt inn stent i blodåren) på ullevåll og så sendt tilbake til Fredrikstad sykehus hvor vi besøkte han på torsdagen.

Der ble det bestemt at vi skulle reise til Danmark som planlagt uten pappa og Elbjørg.

Så Danmark det ble:

Familien Korsvold + Caroline reiste til Danmark for å feriere i 1 uke. Vi koste oss med Jesperhus Blomsterpark, Legoland og litt shopping + ett par dager på stranden.

Vi hadde en fantastisk uke i Ferring (Danmark) med masse god deilig dansk mat. Men vi savnet ett par personer og det var min pappa og Elbjørg. Danmark er ikke helt det samme uten pappa.

Den sisste uken var vi i Gøteborg og Skara sommarland.

Hade 3 dager i Gøteborg med gode venner,sol og bading. På torsdagen pakket vi sammen campingvognen og tok turen videre til Skara Sommarland sammen med Marlin, Jonas og 3 barn. Vi koste oss mase i badeland den første dagen, men lørdagen og karusell kjøringen regnet nesten bort. Vi kledde godt på oss og koste oss alikevell.

Siri stor koste seg på Skara fori år kunne hun kjøre nesten alle karusellene alene og den jenten er ikke redd for noen ting og kjørte det hun hadde lov til.

Så var denne ferien over og kort oppsummert så er vi veldig fornøyde alle sammen med både ferie og vær.

Fortsatt god sommer til alle sammen.

Sist oppdatert (lørdag 13. august 2011 18:48)

Våres nyeste familiemedlem.

Så har vi fått ett nytt medlem i familie og det er ett lite marsvin på ca 9 uker. Siri har døpt han til Herr Nilsson og er bare så nydelig. Han begynner å bli vannt med oss og trives aller best i armene på Siri. Og det er jo bra ettersom det er hennes kjæledyr.

Her kommer noen bilder av Herr Nilsson.

Julen 2010

Så er det jul igjen. Julaften har vært og nå er vi i den koslige romjulen med avslappning og familieselskapligheter.

På tirsdagen pyntet vi juletre først hos morfar og så her hjemme. Når jeg skulle sette på lysene viste det seg at de ikke fungerte mere, men som flaks var så hadde pappa/naboen en lys-slinge ekstre liggendes som vi fikk låne. Så det ble pynting til slutt.

Etter ca 1/2 time var barna lei og gikk sin vei så da ble   hu mor stående selv med resten + oppryddingen, men det var det vært. Treet ble kjempe fint derdet står i hjørnet og det lukter så godt.

Men når julaften kom var det nesten ikke plass til gavene som skulle ligge under, så neste år må vi kappe av den nederste meteren eller kutte på litt julegaver. Men det er først neste år. Pent ble det i alle fall.

Bildet til over her er tatt med en gang etter det er pyntet og og til venstre her er det på julaften med pyntet og rene barn og masse pakker.

Julaften morgen kom og barna gikk i pyjamas helt frem til de skulle pynte seg. De fikk frokosten foran tv i stua og så på juletegnefilmer hele dagen.  Selv gikk jeg rundt å ryddet det sisste og begynte på maten. Satte mannen på sausen i år ettersom han er beste på det.

Her har vi den flotte mannen som leker kokk for en dag. Men han fikk mye skryt av sausen av gjestene da så da var det vellykket.

Jeg tok meg av bordpyntingen og slik ble det:

Bordet ble ganske enkelt pyntet med rød duk og en hvit løper med stjerne på over den. En blomsteroppsats på midten med to julestjerner og to grønne planter med glitter i.

På hver talerken lå det en hvit servet med sanger inni. Bindt dammen med glitter og granbar.

Maten var vellykket og de fleste tok til seg både to og tre ganger. Maten bestod av for min del tradisjonell juleribbe, juleskinke, medisterkaker og julepølser. Man spiser jo alt for mye når det er mat man ikke får så ofte.

Som dessert var det riskrem med rød saus over og 3 mandler gjemt oppi. Mandlene fikk Siri Alexandra, Bjørn Mathias og Mattis. Så de fikk en liten overaskelse.

Så var det tid for julegavene som barna har mast om i flere timer og endelig fikk vi besøk ikke mindre enn julenissen, men når han kom inn døren løp begge barna å gjemte seg. Tok litt tid men så dukket de opp igjen og tok i mot pakker fra julenissen. Siri fikk en pakke og kom løpende bort til meg som filmet og sa "mamma, det er jo bare tante Line (Caroline) som har kledd seg ut jo" så jeg fikk en liten latterkrampe der jeg stod, men Emrik skjønnte nok ikke det i år. Fikk desverre ikke noe bilder av julenissen da jeg filmet i stede med det nye videokameraet mitt jeg fikk av julenissen dagen føre.

Når nissen gikk videre til andre snille barn gikk vi over på pakkene som lå under juletreet og det kan jeg si at var noen stykken.

Noe av Siri sine julegaver var:

Barbie dukker + bil+henger+ hest, Zhu Zhu pets,litt klær,vinterstøvler,gavekort på ToysR us og rakkestad bok og papir (lekebutikken),skøyter og hjelm.

Ja det var noe av det hun fikk.

Tusen takk til alle der ute som jeg fikk gaver fra hilsen Siri Alexandra.

Noe av Emrik sine gaver va:

Bruder lastebil med traktor på lasteplanen. Puzzlespill, masse klær, gavekort på ToysRus, nikko radiostyrt bil, duplo lego, brio togbane.

Det var noe av det Emrik Andrè fikk.

Tusen takk til alle der ute som jg fikk gaver i fra, hilsen Emrik.

Nå er det rom jule og vi bare koser oss hjemme. Noen dager sakl jobbes og så er det snart nyttårsaften med gjester som står på listen.

Vi vill ønske alle en riktig god romjuls tid og ett riktig godt nytt år. Hilsen alle oss i Trollstien.

Sist oppdatert (søndag 26. desember 2010 12:41)

Hos Fotografen.

Mandag den 22 november var det på høy tid vi kom oss til fotografen. Jeg har lenge hatt lyst til å ta noen flotte bilder av den lille familien min så jeg bestillte time hos Aril Foto.

Så nå har vi vært der, tatt masse fine bilder og bestillt julekort av noen. Jeg har til og med fått lov til å legge ett par av bildene ut på bloggen min.

Så tusen takk til Aril Foto i Rakkestad fot en kjempe fin fotosession. Vi hadde det kjempe morro under tagningen selv om minste mann ble litt utolmodig på slutten. Og vi er kjeme fornøyde med alle bildene.

En tur på stranden i nydelig høstsol.

Forige søndag var vi en tur på hytta for å vinnterklargjøre den. Tok inn litt hagemøbler og ryddet litt ute. Men vi måtte jo ta en tur ned på stranden også.

En deilig dag ute med sol og frisk sjø -luft. Avsluttet dagen med en middag på Machè og beøsk hos mormor i Sarpsborg.