Besøkende
Oss andre i familien

Ferier

Florida turen i sommer

Sommeren er på helle og høsten er på innmarsj.

Sommeren 2016 har vært helt perfekt med 3 uker i Ft. Lauderdale Florida og så helger på hytta på oven.

De tre ukene i Ft Lauderdale var helt perfekt som vanlig,med turer på stranden og  i shopping sentrene når det var for varmt ute.

Hadde også noen dager ned til Key Largo og Hilton hotell, noe vi alle satte pris på og fikk snorklet i noen timer og kos oss masse.

En virkelig avslappende tur.

Vi fikk feiret 4 Juli med strandtur, drinker og fyrverkeri.

Stranden sett fra havet

Snorkling på Key Largo

Noen joggeturer ble det også på morgenen når det ikke var for varmt.

Her med den nye FitBit Blaze

Vi alle har kost oss veldig masse og lengter allerede tilbake, men denne sommeren kommer vi til å leve lenge på nå.

Gleder oss til neste tur når den blir av.

Sommerferien 2014

Da er årets sommerferie lagt bak oss og hverdagen har begynt igjen.

Årets sommerferie bleplanlagt i våres og vi ønsket å prøve oss rundt i europa med campingvogn.

Turen begynte i Gøteborg hvor vi tok en fika sammen med gode venner føre båten gikk til Kiel.

Det var ikke noe problem med campingvogn på båt. Båten gikk fra Gøteborg rundt 19 på kvelden. Vi spiste middag og handlett litt og fikk med oss utseilingen i strålende vær.

Neste morgen etter en natt søvn venntet en god frokost føre innseilingen til Kiel.

Nå lå hele Europa foren oss og vi satte nesten mot Luxenburg. Vi tok hele tyskland i ett jafs og barna var utrolig flinke. Det ble ca 10-11 timer i bil denne dagen, med noen små stopp for mat og tissepauser.

Vell framma i regneværet så var det bara å spise og sove for neste dag bar turen videre til Frankrike og Paris.

Turen ned tok rundt 6 timer + litt roting rundt i Paris for å finne denne campingplassen vi skulle ligge på. Etter mye fram og tilbake, på kryss og tvers så fant vi fram. Godt jeg har en flink mann som beholder roen i traffikken i Paris, jeg derimot begynte å svette litt innimellom.

Her på bildet under kom vi med bil og campingvogn i rush trafikken.

Plassen vi fant var vell ikke helt etter den standaren vi trodde, men vi fikk gått på do og dusjet der innimellom. Det var jo ikke meningen vi skulle være på plassen heller.

Vi hadde noen fine dager i Paris og i Disneyland.

En dag i Disneyland:

Dette er litt av bildene frem til Paris.

Sist oppdatert (søndag 02. november 2014 21:11)

Sommerferien del 1.

Så er våres 3 uker med ferie slutt og hverdagen har begynt igjen.

Vi har hatt 19 dager med campingferie rundt om i Sverige. Det begynte med lørdag til mandag i Örebro og den flotte campingplassen der som er vell egnet for barn.

Vi hadde en hel dag (7 1/2 time) inne i badeland, hvor vi badet, spiste lunsj og badet ennå mere. Vi svømte og akte alt som gikk der inne. Tror alle i hele familien koste seg.

Plassen vi lå på var utmerket  i forhold til det å ha med seg barn.

Slik så utsikten våres ut.

Barna var mye der å lekte mens vi foreldre slappet av rundt vognen.

Mor og barn fant ut at vann sklie er moro.

Det var litt bilder av Örebro dagene våres.

I neste innlegg kommer det fra Astrid Lindgrens verden.

Roma del 2.

Her kommer fortsettelsen fra Roma turen våres.

Vi var jo ute på denne vandringen våres på fredagen og fikk se at vi var i nærheten av Vatikanstaten og Petersplassen så vi tok like godt turen innom der også vi.

Kuppelen inne i Peterskirken.

Fra kuppelen og ned i kirken.

Og når vi første var der så måtte vi helt opp i kuppelen og på utsiden og se.

Og for å komme opp i kuppelen og se hele Roma så måtte man gå 551 trappetrinn opp og det var smale trapper opp. KAn love deg at jeg kjennte melkesyren på veien opp. Er lei trapper nå ;-)

Der kuppelen går sammen var vi.

Petersplassen fra toppen av kuppelene.Må få si at den er ganske stor og mektig den plassen. Utrolig flott.

Og så spiste vi litt mat føre turen gikk videre til det Sixtinske kappell for å se alt man en gang lærte om i kunst og kulturhistorietimene på skolen.

Unner ser man Laokoon. En av antikens mest berømte skulpturer.

Og diskokasteren eller kopien av den i alle fall.

Og det aller helligste for min del, taket i det sixtisnke kapell. Det må jeg si var utroli gmektig å få se etter alle disse årene man har hørt om det og sett om det.

Etter dette så begynte man å bli litt sliten i beina og behøvde å slape av litt så da passet det veldig bra med ordentlig Italiens is, noe som smeltet på tungen.

Turen gikk videre rundt i byen og vi endte opp å få se en hel masse fontenerm noen kjente og noen mindre kjente.

Piazza Navona og Trevi fontene fikk vi med oss.

På denne tiden begynte vi å bli meget slitne etter å ha gått i fra hotellet rundt 09 på morgenen og var tilbake på hotellet rundt kl 20 på kvelden. Og de to/tre gangene vi satt ned var når vi spiste litt mat eller is. Så beina fikk virkelig kjenne hvordan det er å gå en hel del. Men det var virkelig vært det. Vi ruslet runnd og fikk se utrolig mye og hadde flott vær.

Det er en tur jeg gjerne vill ta igen.

Roma i februar.

I annledning til mannens 40 års dag fikk vi penger til en liten weekend tur for kun mann & kone. Og turen gikk til Roma i Italia fra torsdag til søndag i februar.

Vi fløy med Norwegian og det gikk utrolig smidig og greit. Mellomlandet i København ett par timer, men da fikk vi en bedre frokost føre turen gikk til Roma.

Hotellet lå mitt i innerbyen og het Eurostars International Palace og er ett 4 stjernes hotell. Hotellet var helt ok, men det var kun beliggenheten som var helt topp. Resten var så der, men neste gang vill jeg prøve noe annet.

Vi var fremme på hotellet rundt 15 tiden etter at en formell 1 fører hadde kjørt oss inn til by'n fra flyplassen. JA, italienerene kjører som om alle skulle være formell 1 førere, det går fort på retten som i svingene. Ha på beltet og hold fast.

Fant ut at vi skulle gå en liten tur på ettermiddagen og finne ett sted å spise, men havnet ned til Coloseum og gikk rundt den et par ganger føre vi fannt inngangen som var stengt for dagen. Men fikk se utrolig mye av den da og alt rund. Spiste på ett lite sted og da ble det pizza ( hva ellers?).

Kvelden ble tidelig da vi hadde reist i ca 12 timer fra vi dro hjemmefra kl 03 om natten.

Fredagen var strålende sol og c +10 grader, men sur vind så det var litt småkjølig. Vi trasket avgårde på mogenen og fannt ett sted å spise frokost på i solen.

Vi gikk opp i noen trange flotte gater. Overalt hvor man tittet var det gammle flotte hus med de utoligste fontenene.

Vi kom til Den spanske trappen og fikk se den. Den er nok litt finere på sommeren med alle blomster og slikt, men nå har vi i alle fall sett den.

Her er vi på toppen av den spanske trappen (piazza di spagna)

Videre fikk vi se at vi ikke var langt unna Santa Maria del Popolo hvor vi fikk en liten omvisning bak alteret.

Fortsettelse følger....

Sist oppdatert (lørdag 16. februar 2013 20:06)