Besøkende
Oss andre i familien

Familien

17 mai

Så var den store dagen her endelig. Har jobbet masse dagene føre for å få dagen til å gå smertefritt på jobben. Og dagen fungerte kjempe fint.

Dagen begynte med å sove litt lenger enn vanlig. Stod opp, spiste frokost med barna og kledde på de føre jeg reiste på jobb.

Siri var så flott i bunad i år igjen og dette var første året som hun skulle gå i skoetoget hele veien som en stolt 1 klassing. Bunad og joggesko utstyrt med flagg og en fløyte gikk hun hele veien og sammlet inn russekort.

Etter toget kom hun gående ned til meg på jobben og var da ute i gaten og lekte, spiste is og pølser.

Emrik var også med i toget i år sammen med pappa`n sin.Store gutten min gikk selv en hel del, var litt lei av å holde flagget så det måtte pappa ta.

Ser jo ut som en liten mafia boss der han går rundt med dress og hatten sin.

Dagen bestod ellers av å se på borgertoget og ha litt gjester her hjemme på grillmat og vin.

Gratulerer med dagen alle sammen.

(neste år skal jeg ha på meg bunaden min, om jeg så må sy den inn eller legge på meg)

Mine to nydlige:

Oj oj, her var det lenge siden sisst jeg var.

Har jo helt glemt bort denne siden og i alle fall å oppdatere den.  Skal vi se, hva har hendt siden sist mon tro. Vi har vært en hel uke på hytta sammen med svigermor. Bjørn pendlet til jobben derifra, mens vi har hatt noen late, men koselige dager på stranden. Barna har lekt i sanden, fisket krabber og badet. Selv om det blåser en hel del så er det deilig å være litt på stranden igjen. Jeg selv har klart å bli brun og det er ikke ofte jeg blir så brun så tidelig på sesongen uten å ha vært i syden.

Tiden fremover denne sommeren skal jeg prøve å være litt flinkere til å oppdatere, men lover ingen ting. For vi tar en dag om gangen og er det pent vær og jeg har fri så koser vi oss i solen på stranden.

Vi har jo foresten vært å tittet på campingvogn. Hadde ALDRIG trodd at jeg skulle få med meg mannen på noe slikt, men det har jeg altså klart. Så vi har vært litt rundt å fått tilbud på en vogn som har det vi er på jakt etter. Hadde tenkt oss en brukt vogn for ca 100 000 kr, men har nå havnet over på en ny vogn for 175 000 kr, men masse utstyr. Den heter så mye som Knaus sport QDK. Håper vi kan finne en slik snart så vi kan prøve den i løpet av sesongen.

Ellers denne uken er Bjørn hjemme på dagen med barna mens jeg jobber og når jeg kommer hjem sier vi Hei/Hade i døren føre han reiser på jobb. Barnehagen er stengt og ingen av oss fikk fri, men denne ordningen går for en uke nå.

Ellers er det ikke så lenge igjen til vi skal til Grand Canaria heller. Noe vi gleder oss veldig til, men det er jo ikke føre til høsten så vi kan liksom ikke lengte til den dagen enda heller. Må jo ha noen flotte sommer uker her først.

Vi prates siden når jeg har noe mere vettig å prate om.

God Sommer til alle sammen.

Sist oppdatert (tirsdag 13. juli 2010 18:59)

Godt Nytt År

Nyttårsfeiringen er her igjen og det blir "Same procedure as last year". Vi fikk besøk fra Gøteborg igen av Linda, Patrik, Mikka, Malin, Ida og Sune og dusa. Og som vanlig ble det Tacco som mat, det har liksom blitt standar det nå. Barna lekte og koste seg til langt ut på kvelden. Siri sov litt tidlig på kvelden og holdt seg dermed våken til kl 01 og fikk se rakkettene. Ida derimot sovnet på kvelden rundt 22 tiden, men vi vekket henne når vi skulle skyte opp rakketter.

Det ble litt raketter og de klarte til og med å brenne opp vaksebøtta mi, så Patrik du skyller meg en vaskebøtte.

Men her kommer i alle fall årets nyttårsbilder:

GODT NYTT ÅR TO ALL OF YOU

Årests julefeiring 2009.

I år feiret vi først julen sammen med mormor, bestefar og oldemor på lille julaften. Jeg hadde laget litt julemat og en masse godt pålegg. Vi spiste oss ganske gode og mette som man pleier når man får servert julemat.

Når mat og kaker var fortert så fikk barna litt pakker til å åpne. De fikk pakkene fra mormor og de og det ble jo full fart i huset.

Årets jule bilde forann juletreet, ikke lett å få to stykken til å stå pent når ingen vill bli tatt bilde av. Dette ble i alle fall det beste bilde av de to trollene.

Julaften ble feiret borte hos morfar og bestemor. Vi fikk deilig julemat med tilhørende dessert hvor jeg fikk mandelen.

Onkel Kenneth og Oma (svigermor) var også der og feiret jul sammen med oss. Litt ut på kvelden fikk vi besøk av nissen. Han hadde litt tid til oss også i år. Siri ble helt vill og tok i mot pakker, men Emrik var litt mere avvakktende. Han satt på armen min og tittet, men ville ikke ta i mot pakker fra han. Men pakker ble det og Siri, Emrik og bestemor var helt i hundre når de skulle pakkes opp.

Årets julegaver for ble for Siri sin del Hanna Montana gitar og utklednings klær. Og for Emrik ble det en traktor og en branbil.

Selv fikk jeg masse fine gavekort og en Friis veske + CK lommebok. Mens Bjørn fikk vinntersko og en fin vinnter frakk + en del gavekort han også.

GOD JUL FRA OSS I TROLLSTIEN .

Sommer på Oven

Nå er vi i uke 26 og sommeren er her for fullt. Når gradestokken begynte å nærme seg +25 grader pakket jeg ned badetøy og reiste ut på hytta på Oven med barna. Svigermor var der allerede og vi innvaderte hytten med badedyr og leker, stakkar Oma. Bjørn jobbet hele uken, men han pendlet fra hytta i stede for Rakkestad.

Så fra tirsdag til og med lørdag var vi på stranden i flere timer hver dag og koste oss, badet og fisket krabber. Siri var jo morsom, hun skulle fiske krabber med "gutta", men tørr jo ikke å ta i krabber så hver gang hun fikk krabbe måtte hu mor trå til og hjelpe til med å få den av selv om jeg heller ikke liker å ta i krabber, men hva gjør man ikke for barna sine?

Gradestokken er nå oppe i +29 grader og i vannet har det kommet helt opp i +20 grader disse dager. Så det har blitt en hel del bading på meg og Emrik, Siri var litt mer prippen og syntes det var kaldt.