Besøkende
Oss andre i familien

Familien

Sommerferien del 2.

Vimmerby og Astrid Lindgrens verden .

Vi var ett par dager i Vimmerby får å besøke Astrid Lindgrens verden og katthult.

Vi fikk se show med Pippi og treffe henne etterpå.

Vi var inne i Per Pyssling sitt hus også. Der følte jeg meg som ett barn igjen og klatret rundt på møblene.

Mattis Borgen og Ronja Røverdatter var også spennende.

Emil i Lønneberge var også ett måste, men mest fra mamma sin side.

Må si at Vimmerby og Astrid Lindgrens verden er utrolig bra når man har små barn som liker de figurene hun har skrevet om.

Parken er ren og fin, mye god og ordentlig mat og ikke alt for mye godterier og fast Food. Litt suvenirer må man jo ha og de kostet jo litt, men de hadde ting der man ikke får kjøpt andre steder.

Flott park og hit vill vi gjerne igjen.

Ekorn.

En dag føre ferien tok jeg med barna ut på hytta til svigermor for og bade litt. Men vi ble litt mere opptatt med å mate og prate med denne lille tassen.

Han var ikke mye redd og om vi satt helt stille så kom de bort på fanget våres og lurte på litt mat.

To stk små ekorn barn holder til rundt hytta og de går inn og henter seg mat om de ikke får mat av oss. Utrolig søte og gode  er de i alle fall. Barna har døpt de til Snipp og Snapp (hva ellers).

Sist oppdatert (mandag 29. juli 2013 10:55)

En helg for barna.

Forige helg hadde vi en helg hvor barna valgte hva som skulle gjøres.

For etter all julemaset så har det blitt litt mye voksen gjøremål. Og det at det er høysesong for basilusker ute nå så er ikke jeg så veldig glad i å være på slike store folkesammlinger.

Men barna vill nå ut og så vi endte opp på Mcdonalds for litt lunch og lek. Og ettersom vi var så nærme Toys R us så var vi innom og fannt et karnavallkostyme til Jr som skal ha karnevall i barnehagen snart.

Og på slutten av dagen hadde vi noentimer med lek og bus på Eventyrfabrikken. Det var varmt og slitsomt, men hu mor var med rundt å lekte i drøye to timer. Får se på det som trening ;-)

Det var en vanlig lørdag for familien Korsvold.

Lørdagen etter var vi også på Mcdonalds for lunch og så endte vi opp med å spille litt Bowling.

God helg til alle sammen.

Sommer 2012

Sommeren har kommet, i alle fall etter kalenderen så er vi langt ute i sommeren allerede. Men når man ser på været så minner det ikke så veldig mye om sommer hver dag.

Vi har hatt noen uker ferie sammen pg da tok vi campingvognen nedover i sverige. Var innom Ullared, High Chapparall, Helsingborg og Gøteborg. Det var en tur på 11 dager vi fartet rudnt.

Været var ikke helt med oss den første uken, men i den andre uken ble det litt bedre. Ikke den store varmen, men det regnet i alle fall ikke.

Litt bilder fra ukene som var:

Så hadde vi en uke hjemme som jeg jobbet, mens Mann og barn var en tur på hytta. og uken etter tok vi en tur på Daftø etter som jeg fikk fri alikevell,men mannen måtte jobbe kveld.

Så en uke på Daftø i Strømstad var bare ren nytelse for både meg og barn. Vi badet,lekte og slappet av en hel del. Det var nok ikke sisste gangen vi gjør det.

Så nå er ferien over for denne gangen, men det skal bli litt deilig å komme igang med hverdagen igjen også. Så nå har jeg litt planer for interiør ting i høst.

Fortsatt god Sommer til alle sammen.

Pinse + pent vær = campingtur

Pinsen i år har jo vært helt knall med sol og sommer.

Så vi pakket campingvognen og dro en tur til

Det er noe vi ikke nagret på for der var det utrolig flott for både voksne og barn.

Fredagen etter jobb reiste vi ned og det tok jo bare 1 time. Vi gikk en tur for å bli kjent på plasse og endte opp med å spise middag på restauranten der.

Lørdagen bøy på mere sommer og sol. Bikinien måtte frem og solen lokket mens barna løp rundt å lekte. Var en litt rundt omkring på lekeplasser og stranden. Måtte også prøve ut poolen som var der. Siri syntes det varlitt kaldt, mens Emrik storkoste seg med å løpe rundt i vannet og sprute på ho mor. Kvelden bøy på grillmat og avslappning mens barna løp rundt å lekte igjen.

Søndagen var like varm og solette, men nå var jeg blitt solbrendt og måtte pakke meg litt inn. Men vi hadde mange timer i lekeland som ikke var for stort og ikke for lite. Akkurat passe for mine barn som løp rundt å vasset i vannet eller kjørte karuseller. Tilogmed ho mor måtte prøve ett par karuseller.

Etter 4-5 timer  i lekeland var vi en kort time i badebassenget og kjølte oss ned, men i denne dagen syntes vi vannet var litt kaldt så vi endte opp med pizza og to trøtte barn. Men på kvelden kvikknet de til igjen og vi var ute å fisket krabber til langt på kvelden.

Mandagen = hjemreisedag :-(

Men det som var deilig var at det tok bare en time hjem og vi fikk god tid til å rydde+ vaske campingvognen så den er klar til neste tur som blir